Na co zwrócić uwagę podczas współpracy z blogerami?

Zanim podejmiesz współpracę z blogerem, określ swój cel. Jeśli chcesz zostawić aktywny link, najważniejsza będzie dla ciebie pozycja danej witryny w wyszukiwarce Google, drugorzędne znaczenie będzie miała liczba i zaangażowanie czytelników, choć oczywiście warto jednocześnie dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Jeśli jednak zależy ci na tym drugim, a zatem na konwersji swojego produktu lub usługi, zwróć uwagę na następujące kryteria.

Zaangażowanie odwiedzających

Nie patrz jedynie na liczby, ale na zaangażowanie czytelników. W statystykach zwróć uwagę na średni czas pozostawania na stronie, jeśli jest nie przekracza on minuty, może to oznaczać, że ruch pochodzi ze sponsorowanych źródeł, a czytelnik szybko ucieka z bloga. Niski współczynnik odrzuceń świadczy o tym, że strona ma zaangażowane grono fanów, a właśnie na takich powinni ci zależeć – to świadczy o zaufaniu do blogera i przywiązaniu do jego treści, a nie na przypadkowych wejściach z Google.

kawa i notes

Komunikacja z czytelnikami

O zaangażowaniu czytelników będą również świadczyć komentarze pod artykułami i aktywność w mediach społecznościowych. W dobie, gdy Facebook i  Instagram tną zasięgi, bardzo ważne jest zostawianie polubieni i komentarzy przez fanów – to gwarancja, że artykuł dotrze do zainteresowanych.

Tematyka

Wybierz blog, który skupia twoją grupą docelową. Lepiej, by post przeczytało 100 osób, z których 60% zechce kupić produkt od razu lub w najbliższej przyszłości, niż 1000 czytelników niezainteresowanych daną usługą.

biurko

Jak widać, wybierając blogera do współpracy ostatnią rzeczą, na którą powinniśmy patrzeć, są liczby.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.