Wstydliwe dolegliwości – jak sobie z nimi radzić?

Zmagasz się z trudnymi i wstydliwymi dolegliwościami jakimi są wzdęcia i gazy? Nie wiesz jak sobie z nimi poradzić, ani co robić by im zapobiegać? Mam dla Ciebie garść wskazówek, które pomogą Ci walczyć z wzdęciami i gazami, dzięki którym znów poczujesz się swobodnie i komfortowo.

Skąd się biorą gazy?

Przyczyn gazów może być bardzo wiele od spożywania niezbyt zdrowego jedzenia, po spożywanie posiłków w pośpiechu i stresie praz choroby układu pokarmowego. Szczególnie ze względu na ten ostatni punkt warto przyjrzeć się i przeanalizować to co i jak jemy, aby uniknąć  bardziej poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Oddawanie gazów jest normalnym fizjologicznym procesem, jednak wzmożona ich ilość, wzdęcia żołądka, bardzo nieprzyjemny zapach oraz inne dolegliwości towarzyszące wiatrom nie są normalne.

Brzydki zapach jest powodowany działalnością bakterii w jelicie grubym, które rozkładają pokarm. Im nasza dieta jest bardziej pogada w produkty wiatropędne, powodujące zaparcia i słabo wchłaniające się w jelitach, tym nasze gazy są częstsze i bardziej śmierdzące.

dolegliwości

Jak leczyć dolegliwości – wzdęcia?

W sytuacji, kiedy doskwierają nam gazy i ból brzucha należy przyjrzeć się diecie i wykluczyć z niej wiele produktów wzmagających dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Należy unikać takich produktów jak: produkty mleczne – mleko, jogurty, śmietana, szczególnie te produkowane z mleka krowiego, chleb i bułki z białej mąki również są nie korzystne w sytuacji, kiedy ktoś chce się pozbyć wzdęć, ze względu na to, że te produkty nie są dobrze wchłaniane przez jelita.

Produkty ciężkostrawne, tłuste, pełne niezdrowych konserwantów również powinny zostać wykluczone z twojej diety. Podobnie owoce i warzywa, które są bogate w błonnik, który nie jest trawiony. Nie chodzi o to, aby rezygnować z owoców i warzyw, a przyzwyczaić organizm do ich trawienia, warto jeść owoce rano np. na drugie śniadanie, a warzywa do obiadu, jednak unikać tych, które powodują wzdęcia: kapusty, brokułu, cebuli, grochu.

Aby unormować oddawanie gazów zalecane jest spokojne spożywanie posiłków, bez stresu i pośpiechu. Dokładne przeżuwanie pożywienia i delektowanie się nim. Aby szybko sobie użyć przy bardzo dokuczliwych objawach można sięgnąć po lek na gazy. Dostaniemy je bez recepty w aptece, dają szybką ulgę i zapewniają komfort, szczególnie, gdy jesteśmy w miejscu publicznym. Jeśli wiemy, że takie dolegliwości nam się zdarzają, warto mieć lek na gazy w torebce lub plecaku.

Zapisz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.