Jeść czy nie jeść przed snem?

Większość kobiet marzących o idealnej sylwetce oraz stosujących różnorodne diety z pewnością słyszała, że wieczorem nie wolno jeść żadnych węglowodanów, dlatego rezygnuje z jakiejkolwiek kolacji. Tymczasem uporczywy głód oraz burczenie w brzuchu nie pozwalają spokojnie zasnąć, co w efekcie wywołuje niepotrzebny stres i frustrację.

Kolacja dobra na…sen

Najnowsze badania naukowców udowadniają, że jedzenie kolacji nie stanowi żadnej przeszkody w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a wręcz przeciwnie…pomaga schudnąć. Niewielki, lekkostrawny posiłek zjedzony dwie lub trzy godziny przed snem jest wręcz niezbędny, aby utrzymać w nocy prawidłowy poziom glukozy we krwi. Duże wahania stężenia cukru w organizmie są bowiem bardzo często odpowiedzialne za przybieranie na wadze. Niedocukrzenie, pojawiające się w wyniku braku posiłku przed snem, prędzej czy później wywołuje uczucie potężnego, wilczego głodu. Należy zrezygnować z ciężkostrawnych, smażonych potraw, które stają się główną przyczyną zgagi, niestrawności, wzdęć oraz wielu innych nieprzyjemnych dolegliwości, uniemożliwiających spokojny sen.

Lekkostrawny posiłek przede wszystkim

Idealna, pełnowartościowa i lekkostrawna kolacja powinna składać się przede wszystkim ze złożonych węglowodanów uzupełnionych warzywami. Pełnoziarnisty makaron, kasza, pieczywo razowe czy płatki zbożowe posiadają niski indeks glikemiczny, co oznacza, że energia uwalnia się powoli, zapewniając uczucie sytości przez wiele godzin, a stężenie cukru utrzymuje się na stałym poziomie. Podnoszą również we krwi poziom hormonów, które pomagają się odprężyć i zrelaksować. Dodatkowo stymulują wytwarzanie hormonu wzrosty przyspieszające regenerację organizmu. Warzywa, zawierające drogocenny błonnik, pozwalają szybciej strawić kolację.

Każda kobieta powinna traktować teorie naukowców i dietetyków wyłącznie jako sugestie, dokonując samodzielnej oceny, co jest najlepsze dla jej organizmu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.