Co to jest fuzja i jak to wygląda w świecie banków?

Słyszałeś o połączeniu, wcieleniu jednego podmiotu gospodarczego do innego? A może Twój bank ogłosił fuzję z innym? Jeśli chcesz wiedzieć co to jest fuzja, z jakich powodów decydują się na nią banki i co to zmienia dla klientów, czytaj dalej.

Fuzja – co to takiego?

Fuzja polega na połączeniu co najmniej dwóch firm w jedno. Zazwyczaj jedno przedsiębiorstwo przejmuje inne, wcielając zasoby, usługi, modyfikując ofertę lub też przedsiębiorstwa tworzą całkowicie nową firmę.

Mamy klika przykładów fuzji – pozioma, czyli taka, gdzie łączą się przedsiębiorstwa z tego samego sektora, produkujące podobne produkty lub oferujące zbliżone usługi. Zazwyczaj motywem połączenia jest reedukacja kosztów, większa konkurencyjność, efektywność, wzrost bezpieczeństwa.

fuzja

Fuzja pozioma ma miejsce, kiedy łączą się firmy, które produkują ten sam produkt jednak są na innym poziomie jego powstawania. Przedsiębiorstwa łączą się ze względu na większą kontrolę nad procesem powstawania produktu i zwiększaniem konkurencyjności.

Zdarza się też połączenie przedsiębiorstw z innych branż, to fuzja konglomeratywna.

Połączenie banków a klient

Branżą gdzie fuzje wzbudzają wiele emocji jest sektor finansowy. Połączenie banków bywa stresujące dla klientów, którzy obawiają się jakości oferowanych usług. Na szczęście zazwyczaj klienci nie tylko nie muszą się o nic obawiać, a dodatkowo mogą skorzystać na połączeniu przedsiębiorstw, które będą chciały kreować swój dobry, profesjonalny wizerunek przystępny dla klienta. Promocje, podwyższenie oprocentowania na kontach oszczędnościowych czy nowe produkty dla klientów są często spotykane przy fuzji banków.

fuzja

Ostatnim ze znaczących połączeń w świecie finansów była fuzja Alior banku i BPH, obsługa kredytów hipotecznych klientów indywidualnych została w BPH, a część banku i jej produktów obsługuje Alior Bank. Klienci utrzymają korzystne warunki wszystkich promocji, fuzja przebiegała z dużym uprzedzeniem klientów o zmianach oraz dbałością o potrzeby klientów. Zamiany zawsze niosą obawę, jednak na niektórych możemy znacznie skorzystać.

Zapisz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.