Dieta matki karmiącej, czyli co jeść kiedy karmisz piersią?

Twój maluszek jest już na świecie, a Ty rozpoczynasz okres karmienia piersią. Wokół tego tematu narosło wiele mitów, wiele kobiet boi się jeść cokolwiek innego oprócz ryżu, marchewki i gotowanego kurczaka. Na szczęście, dieta matki karmiącej piersią, wcale nie musi być taka uboga.

Dieta dla matki karmiącej

Kobiety karmiące piersią powinny zwrócić uwagę na to co jedzą, jednak jeśli nie ma wskazań do alergii, nie ma potrzeby stosować diety ograniczającej ,,na zapas”, zarówno mleko jak i owoce, wcale nie muszą uczulać Twojego dziecka, a jeśli eliminujesz te produkty z diety, pozbawiasz siebie i dziecko wielu cennych wartości odżywczych.

Dieta dla matek karmiących piersią powinna opierać się na kilku zasadach.

1.Jedz regularne, średniej wielkości posiłki 3-4 razy dziennie.

2.Postaw na pełnowartościowe produkty, unikaj dań instant, wysoko przetworzonych oraz typu fast food.

3.Pij dużo wody mineralnej, najlepiej niegazowanej, kawę i mocną herbatę ogranicz do minimum, zawarta w nich kofeina i teina przedostają się do pokarmu i mogą wpływać niekorzystnie na organizm dziecka.

4.Zrezygnuj z alkoholu.

5.Sprawdzaj etykiety produktów, wyeliminuj te z konserwantami i barwnikami.

karmisz piersią

Produkty, które powinny się znaleźć w diecie matek karmiących

Matki karmiące piersią powinny w swojej diecie mieć dużo zdrowych, pełnowartościowych węglowodanów, zawartych miedzy innymi w: pieczywie pełnoziarnistym, kaszach, ryżu, pełnoziarnistych makaronach. Warto jeść chude mięsa, szczególnie gotowane lub grillowane: z indyka, królika, kurczaka, baraniny. Mięso czerwone można jeść raz na miesiąc.

W diecie nie może zabraknąć produktów mlecznych: maślanek, kefirów, jogurtów, mleka, o ile nie ma przeciwwskazań do ich spożywania. Można jeść wiele owoców, warto jednak unikać owoców cytrusowych i owoców drobnopestkowych – truskawek, poziomek, które są silnym alergenem, za to można spożywać jabłka, gruszki, wiśnie, czereśnie,  porzeczki, agrest (szczególnie w sezonie).

Dieta matki karmiącej, która dba o siebie i dziecko powinna zawierać  tłuste ryby morskie, które zapewniają wiele żelaza, kwasów Omega-3 i wiele innych wartości mineralnych. Warto wyeliminować z jadłospisu: czosnek, warzywa strączkowe, które powodują wzdęcia: groch, fasolę, zrezygnować z ostrych przypraw: pieprzu, papryki, czosnku granulowanego. Należy obserwować dziecko po jedzeniu i na bieżąco modyfikować swoją dietę, w przypadku wystąpienia u maluszka wzdęć, bólu brzucha czy nudności.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.