Co daje wczesne wstawanie?

Uwielbiasz spać do południa, a może potrzebujesz snu choć do 9.00, aby normalnie funkcjonować? Wiele osób tak ma, że nawet wtedy kiedy czują się wyspani, nie wstają z łóżka, bo myślą, że jest za rano. Z drugiej strony narzekają na to, że ciągle brakuje im czasu. Przedstawiam Wam dzisiaj kilka zalet wczesnego wstawania.

Dlaczego mamy problemy z wczesnym wstawaniem?

Pobudki o stałej porze to świetny pomysł na wprowadzenie w życie odrobiny stabilizacji, która daje poczucie bezpieczeństwa i pozwala na efektywne wykorzystanie wszystkich godzin jakie mamy w ciągu dnia.

Głównymi przyczynami problemów ze wstawaniem jest późne chodzenie spać, zmęczenie oraz niedostosowanie swojej pracy i obowiązków do swojego biologicznego rytmu. Trudności w porannym wstawaniu może również przysparzać imprezowanie, brak regularności w kładzeniu się spać oraz różnego rodzaju infekcję.

wczesne wstawanie

Wczesne wstawanie wielu osobom kojarzy się z przymusem i czymś bardzo nieprzyjemnym. Wstają z nie chęcią, kilkakrotnie przestawiając budzik. Zbyt późne wstanie zazwyczaj skutkuje pośpiechem, zdenerwowaniem i irytacją. A poranki mogą wyglądać całkowicie inaczej.

Korzyści z wczesnego wstawania

Wczesne wstawanie ma wiele korzyści i Ci którzy je praktykują nie wyobrażają sobie innego sposobu funkcjonowania. Pobudka o 5.00 czy 6.00 nie jest dla nich straszna, a zamiast irytacji witają nowy dzień z uśmiechem i pozytywnym nastawieniem.

Poranne wstawanie to przede wszystkim więcej czasu. Możesz spokojnie wybrać ubrania jakie założysz dzisiejszego dnia, przygotujesz sobie śniadanie, a nawet posłuchasz muzyki, poćwiczysz czy poczytasz książkę.

Regularne wstawanie o tej samej porze rano pomaga rano szybciej przestawiać się na tryb pracy i aktywności. Nie potrzebujesz kawy, aby się obudzić, wystarczy poranna gimnastyka.

Wczesne wystawanie przed domownikami to czas tylko dla Ciebie, cisza, spokój, uśpiony dom i zapach parującej herbaty lub szklanka wody z cytryną. To czas na medytację i zaplanowanie całego dnia. Chwile z własnymi myślami.

Jeśli chcesz spróbować wstawać wcześniej, nie rzucaj się na głęboką wodę. Zrób to stopniowo, codziennie przesuwaj poranny budzić o 5 minut wcześniej, dzięki temu Twój organizm nie przeżyje szoku, a Ty będziesz powoli odkrywać uroki wczesnego wstawania.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.