4 reguły wpływu społecznego, które pozwolą ci zwiększyć sprzedaż produktów

Jeśli tworzysz teksty marketingowe dla swoich klientów, np. ofertę sprzedaży produktu, mailing, post w mediach społecznościowych, zapoznaj się z czterema żelaznymi regułami wpływu społecznego, które uczynią twoje działania sprzedażowe skuteczniejszymi.

Reguła wzajemności

herbata przed laptopemTo miły gest w stronę odbiorców, np. wysyłka darmowego e-booka, dzielenie się wiedzą na blogu branżowym, konkursy z nagrodami. Na czym polega reguła wzajemności? Czujemy potrzebę odwdzięczenia się miłym gestem, skierowanym w naszą stronę, np. kupując produkt blogera. Oczywiście sama reguła wzajemności to za mało, jeśli jednocześnie produkt nie będzie interesujący lub użyteczny dla naszego klienta.

Reguła autorytetu

Prowadzenie bloga eksperckiego pozwala zbudować autorytet, zdobyć zaufanie odbiorców i nawiązać z nimi nić porozumienia. Nic dziwnego, że marki zwracają się do blogerów z ofertami działań promocyjnych, zgodnych z wartościami firmy. Jeśli od lat naszą pasją jest e-biznes i polecamy narzędzie ułatwiające pracę, bardzo możliwe, że czytelnicy również zechcą je mieć.

Reguła niedostępności

Dlaczego blogerzy wypuszczają kursy, które można nabyć w określonym terminie, po którym produkt nie będzie dostępny w sprzedaży? Dlaczego właściciele sklepów kuszą ostatnimi sztukami towaru, dostępnymi w magazynie? Ograniczenia ( krótki czas promocji, kilka sztuk towaru) podnoszą wartość produktu w oczach konsumentów, mobilizują do podjęcia decyzji (oferta dostępna tylko do końca dnia), wszystko dlatego, że oferta wyda się trudna do zdobycia.

czasopismo przy biurku

Reguła społecznego dowodu słuszności

Liczby zawsze przemawiają na korzyść przedsiębiorcy – ilość sprzedanych produktów, zadowolonych klientów, fanów i obserwatorów w mediach społecznościowych. Chwal się swoimi sukcesami, bo skoro tak dużo osób zaufało twojej marce, to znaczy, że dba o klientów.

Na nic zdadzą się reguły wpływu społecznego, jeśli produkt rozczarowuje użytkowników. W czasach dostępności do internetu i całkowitej transparentności marek, najpierw powinniśmy dać użytkownikom jakość, dopiero potem myśleć nad sprzedażą. Sprawdzony produkt sprzedaje się sam – polecany przez zadowolonych użytkowników.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.